Известие

Collapse
No announcement yet.

климатик или климатроник

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ето един полезен линк, който да помогне за доизясняване на въпроса със затоплянето.
    http://www.mbautoaircon.com/howdoesitwork.html

    Значи при Алфите за отопление се разчита само на охладителната система на двигателя, т.е. ако не е загрял автомобила - та*ак, и то леден. А при някои автомобили има възможност да се вкарва топлия въздух от кондензатора, който охлажда фреона и от който въздушния поток е съответно топъл и идва почти веднага след пускане на компресора.

    P.S. Сега като се замисля това, че върху бутона за пускане на компресора има снежинка, говори достатъчно, че в случая той се използва само за охлаждане на въздуха.
    Ex: Алфа Ромео 156, 1.6 TS '98
    Ex: Алфа Ромео 156, 1.9 JTD 16V (140 ps) '03
    Ex: Алфа Ромео 159, 2.4 JTDm (200+ ps) '07
    Alfa Romeo 146 ti

    Comment


    • #62
      [quote=Mind_Control][quote="Коки":3aywf50u]
      Първоначално публикувано от "Mind_Control":3aywf50u
      Първоначално публикувано от sergo6
      1. Загрят двг на автомобила (няма от къде другде да се "пръкне" топлина)

      Без загрят двг. и работещ термостат топло няма по същата причина
      Зимо време при ниски температури и светещ бутон за вкл. климатик нищо не се случва.
      Ти пък ще кажеш, че няма явно не си запознат с технологията на климатичните системи!
      Тая технология, дето я има при домашните климатици, в автомобилите я няма. В автомобила имаш:

      охлаждаща инсталация с фреон, с компресор, който се задвижва от двигателя чрез ремък,

      [/quote:3aywf50u]


      Помисли над тази картинка и пак ми кажи дали я има или няма тая технология при колите! Технологията и при колите и при домашните климатици е 1:1. Само конструктивни са различията. + ако не ми вярваш, че може да ти духа топло при незагрял двигател се качи в някое Волво примерно и му задай да духа топло без да е загряло!

      П.С. На не всички коли климатика е направен така, че да може да духа топло ползвайки топлината от климатика, а не от двигателя!

      Това долу е принципа на всеки климатик, било той домашен или автомобилен! (има и изключения разбира се)

      Процеса на картинката е обратим! Може да духа топло, може и студено![/quote:3aywf50u]

      Волвото духа топло, щото има печка. Някои 166-ици също имат такава, но това е допълнителна екстра и няма нищо общо с климатика. Айде, изреди ми 3 модела, в които климатика да се използва за отопление.
      Alfa Romeo 166 2.4 JTD
      Блог за работа и кариера

      sigpic

      Comment


      • #63
        Да обобщя - назрява следния въпрос - има ли автомобил, в който се използва топлия въздух от кондензатора на климатичната система за отопление или при някои има допълнителна печка?
        Ex: Алфа Ромео 156, 1.6 TS '98
        Ex: Алфа Ромео 156, 1.9 JTD 16V (140 ps) '03
        Ex: Алфа Ромео 159, 2.4 JTDm (200+ ps) '07
        Alfa Romeo 146 ti

        Comment


        • #64
          Първоначално публикувано от SwappeR
          Да обобщя - назрява следния въпрос - има ли автомобил, в който се използва топлия въздух от кондензатора на климатичната система за отопление или при някои има допълнителна печка?
          Въпросът за печката въобще не стои - ЦЪК и тук ЦЪК и тук ЦЪК


          А относно ползването на топлия въздух от климатика - кой ще се занимава с това, при положение, че топлината от двигателя ти е free ? Иначе компресорът хаби от енергията на двигателя

          И как точно си представяте студен двигател, дето не може себе си да завърти заради сгъстеното масло, да го натовариш и с компресора на климатика
          Alfa Romeo 166 2.4 JTD
          Блог за работа и кариера

          sigpic

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от Коки
            ...Волвото духа топло, щото има печка. Някои 166-ици също имат такава, но това е допълнителна екстра и няма нищо общо с климатика. Айде, изреди ми 3 модела, в които климатика да се използва за отопление.
            Мисля че на 145/6 TD и JTD има допълнителни нагреватели на радиатора за парното, за да може да духа топло и преди да е загряла колата Нещо като подгревните свещи за ДВГ. Поне така пише в менюъла.
            166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
            ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

            Comment

            Working...
            X